Tuning auta
Sponzorované odkazy:
V dnešní době se velice rozmáhá tuning auta. Je to vlastně úprava podle vaší fantazie, kde se meze nekladou. V oblasti značí úpravy vozů za účelem sportovního charakteru. Někteří se zabývají různými odvětvími:
Karoserie:
Tuning na karoserii se provádí přidáním plastových,
laminátových, hliníkových a v dnešní době už i karbonových dílů,
které jsou čím dál tím více oblíbenější. Jedná se o přidání
nárazníků nebo jejich úpravy, snížení prahů, montáží okrasných nebo
přítlakových křídel a dalších věcí které jdou na voze upravit.
V dnešní době se dá na autě udělat opravdu vše, od předních svítilen
až po zadní SPZtku. Další oblíbenou úpravou jsou LSD dveře (Lambo Systém
Doors) neboli VDO-vertikální dveřní otevíraní.
tuning auta škoda rapid
Škoda Rapid
Tuneři své meze nekladou, tedy záleží na finanční situaci, každá legrace něco stojí. Nezapomenu na lak a kola. Ne nadarmo se říká, že kola dělají auto. Dnes se rozmáhá velká škála barev a odstínů, po obyčejnou matnou barvu až po takzvané „Chameleony“ neboli Flip-flop lak. Je to toho spousta.
Úpravy motoru pro tuning auta:
Každý motor jde upravit podle svých možností. Existují mnohé způsoby na
zvýšení kW. Ostřejší vačky, sportovní sání, Chip tuning, výfukové
potrubí, nové svody a mnoho dalšího. Musíme zde být opatrní být
opatrní, aby se nám motor nezadřel, nebo nedej bohu, aby explodoval. Někdo
upravuje svůj motor na obyčejnou Show na tuning srazech, někdo zase na
Sprinty (silný motor-lehká kastle), závody do vrchu apod. Opět zaleží na
vás a na motoru, aby to unesl.
Úpravy podvozku pro tuning auta:
Podvozek je zřejmě první, nebo druhá nejdůležitější úprava auta. Když
si upravíme motor, tak nesmíme zapomenout na podvozek, protože nemůžeme
mít pod kapotou několik set koníků a pod koly sériové brzdy – to by
opravdu nešlo. Auta se dají snížit o několik centimetrů k zemi díky
novým nastavitelným tlumičům, nebo vzduchovému podvozku. Lidé si
pořizují nové brzdy, aby tolik koní ubrzdili. Další důvod pro koupi
nových brzd je estetický – na dělaní Show. Nazuté, pěkné chromované
„20“ palcová kola, pod kterými se uvelebují pořádné brzdové pístky,
vypadají opravdu dobře.
Audio:
Audio nesmí chybět – pořádně „dunící“ auto je super. Někteří
tuneři na Show jiní pro svou potřebu. Na srazech se konají soutěže v Db.
Kdo má nejhlasitější auto, tak ten vyhrál.
Úpravy interiéru pro tuning auta:
Tuning interiéru začíná u volantu a končí třeba úpravou celého
interiéru, po sportovní sedáky, až po alcantru potaženou na palubní desce.
Zde se meze nekladou, každý nápad se cení. Je to velice rozsáhlé téma a
záleží na každém řidiči, co si do auta dá.
To by bylo jen pár informací o tuningu auta.
Jak cítím tuning vlastními slovy?
Začalo to před 4 lety, kdy sem si koupil tuningový časopis. Spadl sem do
toho až po uši a ten stejný časopis odebírám už 4 rokem. Sem hold
blázen. Od té doby sem byl nespočítatelně na různých srazech, počínaje
českou scénou a až po ty autosalony v cizině – Essen,Ženeva a
další.
Já osobně jsem zastáncem celistvého tuningu auta, prostě
auto hotové do posledního šroubku.
V dnešní době jsou na rychlém vzestupu závody zvané Drift. Co je to
drift, respektive DRIFTING? No popravdě je to dobrá zábava! Začalo to vše
v Japonsku a přes Ameriku a Anglii se to dostalo až do vnitrozemí Evropy. No
je to jednoduchá záležitost – jízda řízeným smykem. Ale to nezní moc
adrenalinově co? Spíše to jsou brutální vyřazovací závody v tom, kdo
nejlépe umí jezdit bokem. Trošku lepší, ne? Ale vážně, je to špičková
zábava, při které se baví nejen diváci, ale i jezdci. Není to totálně
vyčerpávající a trochu i nudná (i když nová sezóna vypadá docela
dobře) Formule 1, není to Rally u které musíte přejíždět mezi
zkouškami i několik desítek kilometrů a rozhodně to nejsou nějaké
bláznivé firemní okruhové cupy. U všech těchto záležitostí si
motoristický fanda najde vždy to své, ale něco tomu chybí. Je to dostupnost
normálních aut, se kterými jezdí závodníci. Pokud chcete být na špici,
jedná se vždy o milióny koruny, abyste vůbec mohli začít. A hlavně ke
klasickému tuningu (myslím motoru, podvozku atd.) to má daleko –
jednoduše se již jedná o extrémní úpravy a předělávky. To na
driftování vám stačí stará Toyota Celica, Mazda RX7 nebo vůbec ideální
nářadíčko je Nissan 200SX. Ten dnes koupíte v pohodě kolem 70.000Kč a
máte na zadní ose přes 170 koní. S tím už to do smyku dostane skoro
každý. Pravda většinou se nebude jednat o řízený, ale i na to časem
přijdete. Chce to cvik, pevné nervy a velké parkoviště :-). Když si to
všechno hezky odzkoušíte, stačí objednat turbokit a rázem je počet koní
dvojnásobný. Pak už můžete vyrazit na opravdové závody.
Zdroj: Autotuning.cz
Já si osobně si , že tuning auta je o Show a lidech. Na srazech se dá potkat hodně dobře upravených aut a pěkných slečen, které lákají asi nejvíc – jen ve „spodním prádle“.
Článek Tuning auta byl publikován 21. srpna 2007 v 11.44 v rubrice Informace. Autorem článku je SpitfireE. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Podobné články
- Jak zvýšit výkon auta? 04.01.2016 21.45
- Tuning: Okřídlená monstra vypadají dravě 17.10.2013 00.00
- TPCA: Malá auta od Kolína 11.09.2012 00.00
- 4 výhody dlouhodobého pronájmu auta 01.01.2020 23.00
- Jak na financování ojetého auta? 19.10.2017 12.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Autovlaky: Na dovolenou trochu jinak
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Seat Altea XL – XL prostoru, co dodat víc?
- Ofuky oken a homologace
- Peugeot 307
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Jak spolehlivě poznat zimní pneumatiky?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu