Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Mercedes-Benz SLS AMG - auto roku 2011 v ČR
Sponzorované odkazy:
Letošní vyhlášení ankety Auto roku 2011 je opravdu překvapivé. Zejména proto, že jí vyhrálo auto, které rozhodně není levné a dostupné (cena startuje na astronomických 4 618 800 Kč). Tento faktor byl přitom v minulých anketách tím zásadním (loňskou anketu vyhrála Škoda Yeti). Časy se mění (naštěstí) a vítězem je sportovní Mercedes-Benz SLS AMG. Spolu s tímto vozem byli ve finále ještě Kia Sportage, BMW 5, Ford C-Max a Alfa Romeo Giulietta. Porota si zejména pochvalovala technickou vyspělost modelu SLS AMG. Pojďme se tedy na tento vůz podívat blíže.
Radikální designové provedení tohoto dynamického superauta s motorem uprostřed v přední části (nízko za přední osou) charakterizují rozměry vozidla a optimalizovaná lehká konstrukce karoserie. Tohle je první automobil uvedený společnostmi Mercedes-Benz a AMG, který má podvozek i karoserii vyrobenu z hliníkové slitiny.
Design 4,6 m dlouhého vozu je velmi dynamický a agresivní. Ale pokud vám něco připomíná, odpověď je nasnadě. Hlavní inspirací při vývoji tohoto supersportu byl legendární Mercedes-Benz 300 SL z roku 1954. Nepřehlédnutelná jsou především výklopná křídlová dveře a přední maska chladiče, která je téměř totožná. Dalšími společnými prvky jsou dlouhá přední kapota a boční mřížkované vstupy pro vzduch. Zadní části vozu dominují svítilny z LED diod a především dvě obrovské koncovky výfuku.
Vyspělý motor 6.3 V8 AMG disponuje výkonem 420 kW (571 k) při 6800 1/min, a SLS AMG je tak jedním z nejvýkonnějších sportovních automobilů ve své třídě. Klíčové změny zlepšující výkon motoru zahrnují zcela nový systém sání, přepracovaný ventilový rozvod včetně vačkových hřídelů a použití výfukového systému z nerezové oceli s optimalizovaným prouděním. Výsledkem je maximální rychlost 317 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 3,9 s při současně nízké kombinované spotřebě 13,2 l/100 km. Díky těmto parametrům se SLS AMG používá i jako Safety car v závodech F1.
Vidlicový osmiválec AMG objemu 6,3 l přenáší svou obrovskou sílu na zadní kola prostřednictvím lehkého kloubového hřídele z uhlíkových vláken. Přenos výkonu umožňuje nová sedmistupňová dvojitá převodovka AMG.
Optimální stabilitu zajišťuje spoiler na zádi, který je integrován do víka zavazadlového prostoru a automaticky se vysouvá po překročení rychlosti 120 km/h. Ovládat se však dá i manuálně pomocí tlačítka.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.