Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > BMW 6 - luxusní gran turismo na stylové cestování
Sponzorované odkazy:
Pro modelový rok 2011 BMW připravilo novou generaci šestkové řady. Ta se od té předchozí liší jednak designem, který se odchýlil od bangleovských eskapád a je nyní umírněný a nadčasově elegantní, jednak také celkovým zaměřením vozu – už se nejedná o ryzí sportovní náčiní s extrémně tvrdým podvozkem a dokonalým splynutím řidiče se strojem. Nová šestka je totiž skutečné gran turismo – rychlý, ovšem nesmírně pohodlný a proti předchůdci trošku řidičsky odtažitý vůz na stylové cestování. Stejně jako minulou generaci jej můžete mít v provedení kabriolet či kupé, brzy se také objeví verze Gran Coupé – čtyřdveřové kupé zacílené proti Audi A7.
BMW řady 6 může zakoupit buď v provedení 640i, které je poháněno dvojitě přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů s 235 kw (zrychlení 0 – 100 km/h za 5,7 s) nebo ve verzi 650i, kdy dostanete osmiválec o objemu 4,4 litru rovněž se dvěma turbodmychadly. Ten dosahuje rovných 300 kw a dokáže toto dvoutunové BMW rozjet na stokilometrovou rychlost během 5 s. Rozdíl proti šestiválci není velký, proto je vhodné tučný příplatek za silnější motorizaci investovat do výbavy. Slabší motor má také výrazně nižší spotřebu paliva. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h. Obě motorizace jsou spjaty výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou, která se k charakteru vozu náramně hodí.
Interiér vozu je v konfiguraci 2 + 2, což znamená, že vpředu najdete dvě plnohodnotná sedadla a vzadu jsou sedadla nouzová – pohodlně na nich lze vozit pouze děti, pro dospělého nejsou na delší cestování vhodná. Ovšem v rámci kategorie je vzadu místa poměrně dost, u mnoha konkurentů lze rozhodně nalézt více nehostinnou zadní část interiéru. Milovníky tradic bavorské automobilky jistě zahřeje srdce při pohledu na středový panel natočený k řidiči – jeden ze symbolů BMW. Tradicionisté jistě uvítají i plátěnou střechu u verze cabrio – naštěstí se BMW nenechalo strhnout morem pevných skládacích střech. Zvláště bez střechy a z profilu potom vynikne velikost vozu, jeho nízký ponton a nesmírně vyvážené linie.
Základní provedení tohoto BMW pořídíte za 2 160 000 Kč, silnější motorizaci 650i potom od 2 455 000 Kč, a to se pořád bavíme o základním stupni výbavy. Seznam příplatkových prvků je hodně dlouhý a najdeme v něm skutečné lahůdky. Zajímavý je třeba systém Integral Active Steering,který pomocí servomotorů natáčí kola zadní nápravy a umožní jak snazší manévrování ve městě, tak i rychlejší průjezd zatáček na rychlých silnicích.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.