Škoda Rapid Spaceback: Vzhůru do nových segmentů!

Tagy:  Škoda Rapid Spaceback, hatchback, simple clever, bezpečnost, prostornost

Sponzorované odkazy:

Škoda Rapid Spaceback: Vzhůru do nových segmentů!

První hatchback mladoboleslavské značky v silném segmentu nižší střední třídy určen zejména pro mladé zákazníky dosahuje skvělých prodejních výsledků. Kompaktní rozměry, dynamický vzhled a praktičnost jsou vlastnosti, které mladé rodiny jistě ocení.

Škoda Rapid Spaceback se umístil mezi modely Škoda Fabia a Octavia. Dynamický a svěží design se zde snoubí s klasickými vlastnostmi vozů této značky: prostorný interiér, bezpečnost, výhodný poměr cena : hodnota a mnoho „simple clever“ prvků. Premiéru vůz oslavil na říjnovém mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a odstartoval cestu mezi neoblíbenější české vozy. Pro značku je zásadní mít vůz v segmentu kompaktních hatchbacků, což přiznává i předseda představenstva Winfried Vahland a dodává: „Současně je Rapid Spaceback také obohacením této třídy, protože mezi hatchbacky přináší klasické vlastnosti vozů značky Škoda.“

Velký dynamický hatchback

Design vozu je čistý, výrazný a osobitý. Nepřehlédnutelné je vysoké prosklení mezi sloupky, což opticky přidává na prostornosti a odlišuje vůz od konkurence. Poměrně dlouhý rozvor pak dává tušit, že si Škoda Rapid Spaceback poradí i při cestování s mnoha zavazadly. Perličkou je, že je tento vůz o 18 cm kratší než standardní model Rapid. Příď je u obou modelů shodná, ve stylu nového designového jazyka Škody. Záď vozu je přehledná a přitom sportovní, nechybí černý difuzor zdůrazňující horizontální orientaci ani široké sdružení svítilny s grafikou písmene „C“.

Škoda Rapid Spaceback působí dojmem velkého vozu, je to ale hatchback. Foto: media.skoda-auto.comŠkoda Rapid Spaceback působí dojmem velkého vozu, je to ale hatchback. Foto: media.skoda-auto.com

K dispozici je také několik výrazných designových, avšak zároveň funkčních, prvků. Mezi tyto detaily patří například jednodílná panoramatická střecha s tónovaným sklem, která pak plynule přechází v prodloužené okno zadních dveří. Nabídka motorizace skýtá čtyři benzinové a dva naftové motory, novinkou pro řadu Rapid je jednotka 1,6 TDI/66 kWh, který ve variantě GreenLine dosahuje spotřeby 3,8 l/100 km.

V interiéru se řidič bude jistě cítit dobře, k dispozici má tříramenný volant, nové dekorační lišty a vzory potahů sedadel. U mladoboleslav­ských vozů již nepřekvapí skvělá prostornost, místa pro cestující je zde nejvíce z hatchbacků nižší střední třídy. I objem kufru (415 litrů a 1 380 litrů při sklopení zadních opěradel) patří mezi největší v segmentu.

Řidiči jistě ocení mnoho „simple clever“ prvků jako je dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru, škrabka na led ve víčku palivové nádrže, držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, nádobky na odpadky v bočních dveřích, praktické jsou i držáky parkovacích lístků nebo multimediálních zařízení či prohlubně na odložení nápojů.

Konkurence je silná

Škoda Rapid Spaceback nezaostává ani z hlediska bezpečnosti. Ta začíná u xenonových světlometů, kontroly tlaku v pneumatikách, předních mlhovek s Corner funkcí nebo asistenta rozjezdu do kopce. Samozřejmostí jsou čelní, boční a hlavové airbagy, stejně jako ESC. Pozitivní je také výsledek studie EurotaxGlass, podle které má vůz vynikající zůstatkovou hodnotu.

Škoda Rapid Spaceback je dalším z modelů, díky kterých chce automobilka dosáhnout mety 1 500 000 prodaných vozů v roce 2018. Předpoklady pro úspěch vůz má, konkurence však není malá – v segmentu hatchbacků se nachází například celosvětově nejprodávanější Ford Focus, ale i Fiat Grande Punto nebo Peugeot 206. Škoda Rapid Spaceback si ale vede skvěle a pomáhá Škodě překonávat historické rekordy v prodejnosti…

Sportovní verze nese název Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo. Foto: media.skoda-auto.comSportovní verze nese název Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo. Foto: media.skoda-auto.com

Článek Škoda Rapid Spaceback: Vzhůru do nových segmentů! byl publikován 13. května 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...