Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta a Novinky > Výročí: Honda vyrobila sto milionů vozů
Sponzorované odkazy:
Zajímavý milník nedávno oslavila automobilka Honda Motor. Vyrobila totiž neuvěřitelných sto milionů automobilů. S výrobou dvoustopých vozidel přitom začala oproti konkurenci poměrně pozdě, v roce 1963. Nyní patří k největším hráčům v branži a zdá se, že se na tom v blízké budoucnosti nic nezmění…
Historie se začala psát v roce 1963 s malým užitkovým vozem T360, krátce nato přibyl ještě sportovní automobil S500. V dalším roce automobilka ve městě Sajama v prefekuře Saitama vybudovala první závod určený výhradně pro výrobu automobilů. Právě zde pak vznikal další model, atraktivní roadster S600. V roce 1969 pak vznikla první montáž automobilů v zámoří, na Tchaj-wanu byla zahájena výroba modelů N600 a TN360, v Malajsii pak byla vyráběna Honda N360.
Od samého začátku se produkce neustále zvyšuje a počet vyrobených automobilů strmě roste. Již v roce 1978 dosáhl počet vyrobených vozů Honda pěti milionů, za pět let to byl dvojnásobek. Milníku dvaceti milionů vyrobených vozů Honda bylo dosaženo v roce 1990 a před třinácti lety to bylo padesát milionů. V tu dobu již byla Honda druhým největším japonským výrobcem automobilů, Nissan předstihla v roce 2001. Vedle toho je dlouhodobě největším výrobcem motocyklů na světě.
Loni již měla Honda 34 výrobních závodů na pěti kontinentech. Současná nabídka vychází z globálních modelových řad, jakými jsou Jazz nebo Civic. Malý Jazz má u tuzemských motoristů těžkou pozici, protože konkuruje oblíbené fabii, oproti ní může nabídnout lepší motor s příjemnou spotřebou a prostorný interiér. Bohužel cena – která mimochodem u japonských aut s rostoucím věkem neklesá tak výrazně jako u konkurence – není zrovna nejnižší. Honda Civic, to je pak bestseller – automobil střední třídy, který v roce 1972 nahradil model N360, se dočkal své již deváté generace, nabízí se i sportovní verze Honda Civic Type-R nebo alternativní Honda Civic Hybrid.
Nelze zapomenout také na sedan Honda Accord vyráběný od roku 1976 do současnosti, nyní je na trhu již devátá generace a třebaže už vůz nezávodí v ETCC, stále v sobě nezapře dravost. Na oblibě stále získávají také SUV modely HR-V (tento vůz každoročně bojuje o primát, co se týká nejprodávanějšího SUV vozu v celé řadě zemí) a stejně tak menší sourozenec CR-V.
Vedle toho vlastní i prémiovou značku Acura, se kterou se prosazuje hlavně v USA, Kanadě a Hongkongu. Snaží se tak nabízet vozy s americkou DNA, třebaže kořeny mají stále v zemi vycházejícího slunce. Američané totiž nemají důvěru v asijské značky, což je ostatně obdoba vzniku značek Lexus (Toyota) nebo Infinity (Nissan). Honda se angažuje také na poli hybridních vozů, kde by se dalo říct, že spolu s tradičním rivalem Toyotou udává krok.
V neposlední řadě pak Honda dodává motory pro monoposty formule 1 stáje McLaren. Zde nemá menší cíle než navázat na téměř třicet let starou spolupráci, která byla nebývale úspěšná. V roce 1988 legendární piloti Ayrton Senna a Alain Prost na vozech McLaren-Honda seriál formule 1 zcela ovládli.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.