Nový Golf GTI: uni systém řízení jízdní dynamiky

Tagy:  Nový Volkswagen Golf GTI, Novinka, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen, Golf GTI

Sponzorované odkazy:

Nový Golf GTI: uni systém řízení jízdní dynamiky

Agilní pohon, příkladný podvozek, originální design, cool ergonomie a potěšení z jízdy – to je Golf GTI. Nyní přichází v osmé generaci., přičemž je ještě digitálnější, síťově propojenější, ostřejší a dynamičtější než dosud.

Přeplňovaný motor poskytuje nejvyšší výkon 180 kW/245 k. Nový systém řízení jízdní dynamiky inteligentně využívá elektromechanické podvozkové systémy. Tento Golf GTI kombinuje maximální dynamiku s maximálním komfortem.

Pohon předních kol

Osmá generace modelu Golf GTI definuje nová měřítka pro pohon předních kol. Rozhodující roli přitom hraje nový systém řízení jízdní dynamiky. Tento systém centrálně řídí a koordinuje činnosti elektromechanických podvozkových systémů. Řidič modelu GTI si vybírá svá zcela individuální nastavení prostřednictvím sériově dodávaného voliče jízdních režimů, pod nějž spadá i na přání dodávaný adaptivní podvozek DCC. Pro vozy s pohonem předních kol typická nedotáčivost, při níž má vůz během velmi rychlého průjezdu zatáčkou tendenci pokračovat v jízdě přímým směrem, byla téměř zcela eliminována.

Sportovní styl s funkčností

S výrazným zvýšením jízdní dynamiky koresponduje nový design. Golf GTI osmé generace má nízké vizuální těžiště, za což mohou široké otvory při přívod vzduchu na přídi a výrazná ramenní linie. Nízko uložené, sériově dodávané světlomety LED mohou být na přání nahrazeny světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“. Světlomety navazují na příčnou lištu na masce chladiče. Tu od kapoty motoru odděluje červená linie GTI, která se pne napříč celou přídí.

Maska a LED

Masku chladiče může poprvé osvětlovat tenký pruh LED. Na pravé i levé straně na něj navazují diody LED pro denní svícení umístěné v modulech světlometů. Tím vzniká nezaměnitelný světelný design. Při pohledu z profilu skvěle ladí s celkovým vzhledem sériově dodávaná 17“ kola z lehké slitiny Richmond. Přítlak na zadní nápravu zvyšuje daleko dozadu prodloužený střešní spoiler GTI. Dole je vůz odlišen sportovním difuzorem a jednou kruhovou koncovkou výfukové soustavy na levé i pravé straně. Digitální systémy tvoří v interiéru cool design s klasickým károvaným vzorem GTI.

Bez zámku zapalování

Nový Golf GTI již nemá žádný zámek zapalování, klasickou spínací skříňku. Ten byl nahrazen sériově dodávaným tlačítkem „Engine/Start/Stop“, které po otevření dveří červeně pulzuje, dokud se nespustí motor GTI, což je naprostá novinka. Místo dřívějšího tříramenného sportovního volantu zaujímá nový multifunkční sportovní volant obšitý kůží a umožňující dotykové ovládání. Volant nese také tlačítko na přání dodávaného systému „Travel Assist“, který umožňuje modelu Golf GTI asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. Zachována zůstala tři stříbrná ramena volantu. Prostřední rameno je v GTI zušlechtěno červenou vnitřní plochou. Mezi charakteristické prvky GTI patří také nově sladěný károvaný vzor Scalepaper na rovněž nově vyvinutých sportovních sedadlech.

Infiontainment a Digital Cocpit

Při otevření dveří se na displeji objeví digitální ukazatele, které jsou fúzí sériově dodávaného digitálního panelu přístrojů „Digital Cockpit“ a informačního a zábavního systému. Sériově se dodává informační a zábavní systém „Composition“ s 8,25“ displejem. Na přání je k dispozici varianta „Discover Pro“ s 10“ displejem. Bez ohledu na to, jaký informační a zábavní systém si zákazník pro svůj Golf GTI objedná, vzniká díky vizuálnímu a funkčnímu propojení obou displejů nové, kompletně digitální uživatelské prostředí.

Sériově dodávané dekorační osvětlení zaplaví ukazatele a všechny další osvětlené části interiéru světlem v jedné z 30 libovolně nastavitelných ba­rev.

Zdroj foto: Volkswagen

Článek Nový Golf GTI: uni systém řízení jízdní dynamiky byl publikován 27. května 2020 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta, Značky aut a Informace. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...