Nový Volkswagen Tiguan
Sponzorované odkazy:
Volkswagen dává do vínku svým fandům nový model Volkswagen Tiguan. Všestranné SUV bude k mání jak s plug-in hybridním pohonem, tak ve verzi Tiguan R s TSI pohonem.
Volkswagen Tiguan je zde klasika a Tiguan R má všechny atributy, které platí u modelů R – sportovnost, připravenost pro jízdu na závodním okruhu a praktičnost pro každodenní provoz plus výrazný design.
Design
Všestranné SUV Tiguan s nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu až 2,5 tuny má novou širší masku chladiče (včetně LED) a vyšší kapotu motoru. Uprostřed je umístěno nové logo VW a nové jsou i nárazníky. Na zádi je nápadný nápis „Tiguan“, situovaný uprostřed pod logem VW a rovněž nově byl navržen nápis 4MOTION na zádi u varianty vozu s pohonem všech kol.
Pohony
Volkswagen Tiguan s novým plug-in hybridním pohonem bude mít nejvyšší celkový výkon 180 kW/245 k. Samostatný model Tiguan R bude poháněný motorem TSI o výkonu 235 kW/320 k. Vznětové motory TDI pro nový Tiguan se díky systému Twindosing řadí mezi velmi čisté spalovací motory na světě. Tiguan R se tak stane kouskem s extrémně vysokou úrovní jízdní dynamiky díky pohonu všech kol s variabilním rozdělováním točivého momentu mezi zadní kola.
Nová nabídka motorů
- Tiguan eHybrid s plug-in hybridním pohonem (180 kW/245 k) se při dostatečně nabitých akumulátorech rozjíždí v elektrickém režimu ‚EMode‘. Na jedno nabití akumulátorů ujede 504 kilometrů a může jet s elektrickým pohonem rychlostí až 130 km/h.
- Turbodiesely – motory TDI obdržely dva sériově uspořádané katalyzátory SCR, každý se samostatným vstřikováním AdBlue – systémem Twindosing, což snižuje emise oxidů dusíku (NOx). Twindosing zajišťuje nezávisle na provozních podmínkách motorů, aby se vždy jeden ze dvou katalyzátorů SCR nacházel v oblasti optimální provozní teploty. Tím dochází k mimořádně efektivnímu odstraňování oxidů dusíku z výfukových plynů jejich rozkladem na vodu a neškodný dusík.
- Sportovní TSI – novinkou je sportovní TSI o výkonu 235 kW/320 k pro první model Tiguan R, který má kódové označení EA888 evo4.
Systém variabilního rozdělování točivého momentu
Byl vyvinut nový pohon všech kol se systémem variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola. Hnací síla je variabilně rozdělována nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi pravé a levé zadní kolo.
Řidič může ovlivňovat činnost systému variabilního rozdělování točivého momentu a stabilizujících systémů pro řízení jízdní dynamiky prostřednictvím sériově dodávaného voliče jízdních režimů („Comfort“, „Sport“, „Race“, „Individual“, „Offroad“, „Snow“ a „Offroad-Individual“) a posuvníkového ovladače podvozku DCC. Nejdynamičtější režim „Race“ aktivuje řidič mimořádně rychle „tlačítkem R“ na nově vyvinutém multifunkčním volantu modelu Tiguan R.
Asistenti
- Se systémem „Travel Assist“2/3, který je ve výbavě modelu Tiguan nový, lze při jízdě využívat funkci asistovaného řízení až do 210 km/h (automatizované řízení v podélném i příčném směru).
- Systém přitom využívá mimo jiné adaptivní tempomat „ACC“2/3 (řízení v podélném směru) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“2/3 (řízení v příčném směru). Systém se aktivuje samostatným tlačítkem „Travel Assist“ na novém multifunkčním volantu.
- Předvídavý adaptivní tempomat „ACC“2/3 zohledňuje lokální úpravy nejvyšší povolené rychlosti jízdy, hranice obcí, křižovatky nebo kruhové objezdy. Asistenční systém kromě toho využívá ke své činnosti také záběry z přední kamery, jakož i data GPS a mapové podklady navigačního systému.
- Sériově dodávaný systém „Front Assist“2 pro detekci překážek před vozem má rozšířenou funkčnost. Systém dokáže nyní ještě lépe reagovat na chodce, kteří se chystají v nepřehledné situaci vstoupit do vozovky.
- Zdokonalený je i „Lane Assist“, když tato nejnovější generace aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu ještě lépe rozpoznává jízdní pruh a jeho hranice, tvořené například okrajem travnaté plochy.
- Nové jsou také světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“3, díky nimž je jízda za tmy pro řidiče Tiguanu ještě komfortnější a bezpečnější.
Infontainment
- Tiguan nabízí spektrum internetových služeb a funkcí3 prostřednictvím nejnovější generace informačních a zábavních systémů (MIB3).
- Rovněž nový je vyspělý audiosystém3 o výkonu 480 W od renomovaného výrobce Harman Kardon.
- Digitalizované je i ovládání funkcí klimatizace dotykovými posuvníky3 a dotykovými plochami3.
- K mání jsou digitální dotykové plochy místo fyzických tlačítek a ovladačů. Zcela nový je i dotykový modul3 pro ovládání funkcí klimatizace.
- Prostřednictvím dotykových ploch mohou být na přání ovládány také další funkce, jakými jsou vyhřívání sedadel a skel předního i zadního okna. Digitalizace se dotkla i nového multifunkčního volantu dodávaného na přání s osvětlenými dotykovými plochami a posuvníky.
- Pod modulem klimatizace jsou umístěna osvětlená rozhraní USB-C.
Zdroj foto: Volkswagen
Článek Nový Volkswagen Tiguan byl publikován 23. července 2020 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta, Značky aut a Informace. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Volkswagen Polo 07.09.2008 22.00
- Nový Volkswagen T-Roc 05.12.2021 00.00
- Volkswagen Passat 27.05.2008 21.50
- Volkswagen Tiguan – silná kompaktní čtyřkolka 12.04.2009 09.10
- Nový Renault Captur: 100 % nový a 100 % Captur 04.02.2020 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Ofuky oken a homologace
- VW Sharan - rodinný velikán
- VW Touareg - facelift SUV z Wolfsburgu
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu