Koenigsegg CCX

Tagy:  Koenigsegg, Koenigsegg CCX, Koenigsegg CCXR, CCX, CCXR, Christian von Koenigsegg

Sponzorované odkazy:

Koenigsegg CCX

Švédská automobilka Koenigsegg se pyšnila, že sériově vyrábí nejrychlejší vůz planety. Dokud se však jako přízrak nezjevil Bugatti Veyron a dosavadní rychlost překonal o 19 km/h a stanovil tak nový rekord 407 km/h! Na letošním ženevském autosalonu Koenigsegg představil inovaci modelu CCX a nově také model CCXR. Právě tato auta se mají stát nejrychlejšími a CCXR i nejdražším autem světa.

Koenigsegg CCX

Historie

Jen ve zkratce si přiblížíme vývoj této švédské továrny na supersporty. Nápad vznikl vskutku neobvyklým způsobem. Christian von Koenigsegg ,otec a majitel automobilky, našel inspiraci v jednom norském animovaném filmu, kde chudý opravář jízdních kol si postaví auto, které můžeme označit jako supersport. Tak i Christian von Koenigsegg postavil svůj první supersport. S vývojem začal v roce 1995 a již o rok později testoval první prototyp CC. V roce 2000 přišel na scénu model CC8S. A konečně v roce 2004 začal pracovat na přelomovém voze CCX. Ale dost bylo historie, jdeme zpátky do reality.

Design

Co dodat. Koenigsegg CCX je supersport na první pohled. Vzhled je naprosto dokonalý po stránce estetické i praktické, praktické pro supersport. Aerodynamické rysy vozu snad ani nemusím popisovat, stačí se podívat na obrázek.

CCX

Interiér

V interiéru proběhly změny. A to hlavně inovativní změny. Centrální ovládací panel a chronografy se nově do vozu dodávají podle jeho barvy. Známé jsou fotografie černo-červené kombinace CCX, který má stejně barevně laděný interiér. Všechna další zvláštní vybavení jako jsou zadní kamera, bluetooth, výkonné audio a kompletní čalounění kabiny, jsou převzata z předešlých modelů. Velmi zajímavý údaj je i velikost zavazadlového prostoru, která vzrostla o 50 litrů a nyní je 120 litrů. Na luxusní supersport absolutně nevídané číslo. Rozhodně největší zaznamenané mezi těmito vozy.

Motor

Hlavní díl každého supersportu. Ani u Koenigsegg CCX tomu není jinak. Pojďme na něj. Vidlicový osmiválec z hliníku o objemu 5 litrů je vybaven dvojitým kompresorem Rotrex. Jeho maximální výkon je 888 koňských sil. A jen musím dodat, protože to se opravdu jen tak nevidí, že jeho silnější bratříček CCXR má výkon neskutečných 1 018 koní! CCX umí z nuly na sto za 3,2 sekundy a maximálně se sním můžete prohánět kosmickou rychlostí 395 km/h. Jen mi poněkud přijdou směšná čísla, která Koenigsegg udává o spotřebě. A to, že kombinovaná spotřeba je 17 litrů na 100 km. 888 koní 17 litrů neuživí.

CCX

Shrnutí

A to nejlepší nakonec. Oba modely, tedy CCX a CCXR, se budou vyrábět sériově. Série to bude, ale limitovaná. A to limitovaná značně. Modelu CCX se vyrobí 14 kusů a CCXR pouhých 6. A na úplný konec to úplně nejlepší. Cena CCX bude 1,333 milionu Euro, což je dle dnešního kurzu necelých 34 milionů Korun. A no ještě cena CCXR, která je 1,500 milionu Euro, tedy 37,5 milionu Korun.

Článek Koenigsegg CCX byl publikován 25. října 2008 v 22.11 v rubrice Auta. Autorem článku je Jan Topinka. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...