Kia Optima - pohled do blízké budoucnosti

Tagy:  optima, magentis, sedan, střední třída

Sponzorované odkazy:

Kia Optima - pohled do blízké budoucnosti

Do Evropy na jaře 2011 pronikne vůz, na který byli zvyklí pouze američtí zákazníci. Jedná se o automobil střední třídy Kia Optima. Má nahradit již přesluhující model Magentis, který nepřesvědčil a měl tedy v Evropě spíše nízká prodejní čísla, která v loňském roce dosáhla pouze řádově stovek těchto vozů. Automobilka se proto rozhodla, že modely Optima a Magentis spojí, nebo lépe, že Magentis pošle do propadliště dějin a Evropě předvede zbrusu nový vůz. V USA měla nová Optima premiéru v dubnu na autosalonu v New Yorku. Evropan ji mohl spatřit na říjnovém autosalonu v Paříži, kde byla veřejnosti oficiálně představena.

Kia Optima, foto: Dmitri ValbergKia Optima, foto: Dmitri Valberg

Pohled zevnějšku

Design Optimy je velmi podařený a líbivý. Karoserie neoplývá zbytečnými prolisy a z auta vyzařuje sportovní duch. Rozměry vozu jsou 4845 mm délky, 1830 mm šířky a 1455 mm výšky. Přední část vozu je osazena mřížkou chladiče, která odkazuje na současný designový prvek jihokorejské automobilky. Dále vyniknou světlomety evokujicí dravost a velké mlhové světlomety zapuštěné v černé horizontální mřížce nad nimiž jsou umístěny pásy LED diod pro denní svícení. Střecha jen velmi zvolna přechází ve vysokou záď a zakončena je „sedanovským“ víkem zavazadlového prostoru o objemu 505 litrů. Dalším dominantním prvkem, který určuje vzhled vozidla jsou samozřejmě litá kola. V tomto případě osmnáctipalcová. Ovšem v základu budou k dispozici pouze šestnáctipalcová s ocelovými ráfky. Dalšími prvky základní výbavy budou například manuální klimatizace, elektrické ovládání oken, bezklíčkový vstup do vozu s alarmem nebo rádio s CD/MP3.

Kia Optima, foto: Dmitri ValbergKia Optima, foto: Dmitri Valberg

Co nalezneme pod kapotou?

Pro Kiu Optimu je do začátku připraven po jednom zážehovém a vznětovém motoru. Nový zážehový dvoulitr s variabilním časováním ventilů, rozvodem DOHC a dvojitým zapalováním nabízí výkon 125 kW. Vznětová sedmnáctistovka opatřená taktéž rozvodem DOHC a navíc proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla disponuje výkonem 100 kW. V dalším sledu přijde zcela jistě výkonnější vznětový agregát a ve výhledu také hybrid. Převodovky se budou do Optimy montovat šestistupňové s manuálním nebo automatickým řazením.

Článek Kia Optima - pohled do blízké budoucnosti byl publikován 24. listopadu 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...