Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Peugeot 508 - francouzská revoluce se čtyřmi koly
Sponzorované odkazy:
Peugeot 508 je zcela novým vozem, který načíná novou éru francouzské automobilky. Model 508 nahradí v Evropě stávající Peugeoty 407 a 607. Jakým směrem se bude francouzská automobilka ubírat na poli designu je patrné právě na modelu 508.
Nová přední maska působí „levitujícím“ dojmem. Prolis přední kapoty ohraničuje propracované přední světlomety, které jsou u bi-xenonových světel doplněny LED optikou. Zadní části dominují chromované koncovky výfuku, vodorovná chromovaná lišta zadního víka zavazadelníku a LED svítilny, které jsou protaženy do boku vozu a jejichž grafika napodobuje lví spáry. Boky vozu jsou čisté s jednoduchým prolisem vprostřed dveří. B-sloupky jsou lakovány černou barvou a záměrně se, v porovnání z celým vozem, ztrácejí. Přední i zadní část není ochuzena o velký znak se lvem. Celkově Peugeot 508 disponuje čistými tvary a přizpůsobil se evropskému trendu v designu. Oproti předchozí designové strategii jde o velký skok. Jestli kupředu ukáží až prodejní statistiky.
Na výběr je ze tří možností. Access, dále Active a Allure. Základní výbava Access obsahuje například airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ESP, audio-systém RD5 s CD/MP3 se šesti reproduktory, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, mlhové světlomety, samočinnou aktivaci světlometů nebo USB konektor.
V nejvyšší výbavě Allure nalezneme navíc například handsfree Bluetooth, automatickou dvouzónovou klimatizaci, hands-free přístup do vozu s nastartováním, sedmnáctipalcová hliníková kola, vyhřívaná přední sedadla, parkovací asistent a regulátor rychlosti.
Dvojici zážehových jednotek doplňuje čtveřice vznětových. Nechybí ekologická verze 1,6 e-HDI s nízkou spotřebou. Základní jednotkou je zážehová šestnáctistovka. Společně s výbavou Access je startovací cena stanovena na 508 000 Kč. Nejvyšší výbava Allure spojená s motorem 1,6 THP má cenovku 679 900 Kč.
Zážehové motory |
1,6 VTi
|
1,6 THP
|
|
Zdvihový objem [cm3] |
1598
|
||
Převodovka |
2-Tronic
|
6M
|
6A
|
Výkon [kW/min-1] |
88 / 6000
|
115 / 5800
|
115 / 5800
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
160 / 4250
|
240 / 1400–4000
|
240 / 1400–4000
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
11,5
|
8,6
|
9,2
|
Max. rychlost [km/h] |
203
|
222
|
220
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,2
|
6,4
|
7,1
|
Vznětové motory |
1,6 HDi
|
1,6 e-HDi
|
2,0 HDi
|
2,2 HDi
|
|
Zdvihový objem [cm3] |
1560
|
1560
|
1997
|
1997
|
2179
|
Převodovka |
5M
|
2-Tronic
|
6M
|
6A
|
6A
|
Výkon [kW/min-1] |
82 / 3600
|
103 / 4000
|
120 / 3750
|
150 / 3500
|
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
240–254 / 1750
|
270–285 / 1750
|
320–340 / 2000
|
340 / 2000–3000
|
450 / 2000–2750
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
12,4
|
13,1
|
9,8
|
9,2
|
8,2
|
Max. rychlost [km/h] |
190
|
197
|
210
|
225
|
234
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
4,7
|
4,4
|
4,8
|
5,7
|
5,7
|
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.