Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Citroën DS4 - extravagance především
Sponzorované odkazy:
Citroën DS4 je (po Citroënu DS3) dalším zástupcem francouzské prémiové řady DS. Jako u DS3 i DS4 vychází z modelu klasické linie, tedy C3, resp. C4. Citroën DS4 na první pohled připomíná kombinaci hatchbacku s crossoverem. Tomu napovídá zejména výška vozu, která činí 1523 mm a také možnost volby až devatenáctipalcových kol, které vůz celkově opticky zvětší. Další rozměry tohoto Citroënu jsou 4275 mm délky a 1810 mm šířky. Rozvor má délku 2612 mm. Zavazadlový prostor se chlubí objemem 370 litrů.
Přední část vozu vychází z C4. Černá mřížka chladiče je zvýrazněna dvěma chromovými lištami, které vprostřed přechází do znaku Citroënu. LED diody pro denní svícení jsou ve tvaru písmene L a obklopují mlhové světlomety. Na boční části vozu chybí standardně umístěné kliky otevírání zadních dveří. Jsou šikovně umístěny místo třetího bočního okna do “C“ sloupku. Nešikovné pak je, že zadní okno není možné stahovat.
Každý Citroën DS4 může být doslova nabitý technologiemi. Součástí příslušenství mohou být sedadla s masážní funkcí, audio systém se softwarem typu DAW umožňující rozložení zvuku do prostoru, programovatelný tempomat a omezovač, který umožňuje nastavení několika předem předvolených rychlostí nebo mikrohybridní technologie e-HDi, která obsahuje systém rekuperace (přeměňuje kinetickou energii při brzdění na elektrickou) a druhou generaci systému Stop and Start s reverzibilním alternátorem a systémem e-booster, které společně umožňují okamžité znovunastartování motoru za 0,4 vteřiny.
Jsou rozděleny do třech stupňů. Design, Style a Sport. Základní Design obsahuje například veškeré prvky pasivní a aktivní bezpečnosti (mimo airbagu řidiče a spolujezdce také hlavové a boční airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, ABS, EBD, ASP nebo ESR), programovatelný tempomat a omezovač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, zatmavená skla zadních oken, manuální klimatizaci, klimatizovanou přihrádku nebo přední mlhové světlomety. Ve spojení s motorem 1,6 VTi začínají ceny na 459 900 Kč.
Citroën nabízí volbu ze dvou zážehových (1,6 VTi a THP) a třech vznětových (1,6 HDi, e-HDi a 2,0 HDi). Všechny motory jsou čtyřválcové a kombinují se s šestistupňovou manuální nebo manuální pilotovanou převodovkou. Zážehový motor THP, stejně jako vznětové motory, je přeplňován turbodmychadlem.
Motory |
1,6 VTi
|
1,6 THP
|
1,6 THP
|
1,6 HDi (e-HDi)
|
2,0 HDi
|
Palivo |
benzín
|
benzín
|
benzín
|
diesel
|
diesel
|
Zdvihový objem [cm3] |
1598
|
1598
|
1598
|
1560
|
1997
|
Převodovka |
5M
|
6-MP
|
6M
|
6M (6-MP)
|
6M
|
Výkon [kW/min-1] |
88 / 6000
|
115 / 6000
|
147 / 5500–6800
|
82 / 3600
|
120 / 3750
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
160 / 4250
|
240 / 1400–4000
|
275 / 1700–4500
|
270 / 1750
|
340 / 2000–3000
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
10,8
|
9,0
|
7,9
|
11,3 (11,3)
|
8,6
|
Max. rychlost [km/h] |
193
|
214
|
235
|
190 (190)
|
212
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,2
|
6,5
|
6,4
|
4,7 (4,4)
|
5,1
|
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.