Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > BMW X1 - malý sportovec na vysokém podvozku
Sponzorované odkazy:
BMW X1 je nejmenší zástupce rodiny bavorských SUV. Dostanete jej výhradně s přeplňovanými dvoulitry. „Iks jednička“ není žádný offroad, proto jeho domovinou bude asfaltová silnice, případně slušná příjezdová cesta k chalupě. Vůz je sportovně naladěn a je orientován především na požitek řidiče – ostatně jako všechny vozy s bílomodrou vrtulkou ve znaku.
Vnější rozměry vozu činí 4453 × 1798 × 1545 mm, rozvor náprav potom 2760 milimetrů. Parametry jsou tedy poměrně blízké většímu bratrovi X3. Je to tedy předpoklad poměrně prostorného interiéru, i když poněkud utopeného. Sedí se ovšem ve výborných sedadlech s dostatečným bočním vedením. Kolena pasažérů v první řadě sedadel ovšem může obtěžovat příliš široký středový panel.
Zájemci o tento vůz mají na výběr ze čtyř motorů. Nejžádanější budou patrně vznětové motory, které jsou zastoupeny třemi výkonovými verzemi dvoulitrového turbodieselu, a to se 105, 130 či 150 kilowatty. Pro milovníky benzinových motorů byl v nabídce klasický řadový třílitrový šestiválec, který byl ovšem od modelového roku 2011 nahrazen přeplňovaným čtyřválce o objemu dvou litrů s výkonem 180 kw. Tento motor objektivně svého předchůdce překonává snad ve všech ohledech kromě zvuku, schopnosti brzdit motorem a servisní nenáročnosti. Tradicionisté ovšem nemožnost mít pod svojí kapotou symbol bavorské automobilky – řadový šestiválec – ponesou asi docela těžce.
Vůz je v souladu s tradicemi BMW naladěn poměrně sportovně. Není ovšem přehnaně tvrdý, jízda je velmi pohodlná, jen občas si vůz neodpustí ráz od větší nerovnosti. Uchvátí skvělé vedení jízdní stopy s minimálním náklonem v zatáčkách, skoro jak kdyby vůz zapomínal na svoji hmotnost a vysoko umístěné těžiště. Řízení je přesné, ovšem komunikativnosti o generaci starších BMW už nedosahuje. To je bolest všech současných BMW a souvisí s přechodem s hydraulického na elektromagnetický posilovač řízení. Řazení je potom tradičně přesné.
Nejlevnější provedení BMW X1 18d s nejslabším motorem a pohonem pouze
zadních kol vyjde na 685 tis. Kč. Vezmeme-li v potaz, že BMW mívají
v základu poměrně chudou výbavou, musí nám být jasné, že alespoň
středně vybavené BMW X1 s pohonem všech kol a důstojným motorem bude
svojí cenou oscilovat minimálně okolo milionu korun, což za kompaktní SUV
není vůbec málo.Zdroj: www.bmw.cz
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.