Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > BMW 1 - kompaktní vůz z Mnichova
Sponzorované odkazy:
BMW 1 je nejmenším modelem mnichovské automobilky. Řadí se do třídy kompaktních vozů. Na českém trhu se tento svérázný automobil prodává od roku 2004 a nyní, tedy po sedmi letech, přichází na trh jeho druhá generace. Jaká je?
Zejména z profilu nezasvěcený divák novou generaci pravděpodobně nepozná. Zůstávají typické rysy – dlouhá kapota (má budit dojem, že ukrývá řadový šestiválec, i když tomu dnes již tak není), vzadu posazená krátký kabina, prolisy v bocích karoserie a velká kola. Zezadu, a hlavně zepředu již postřehneme výraznější ústup od designových experimentů dřívějšího šéfdesignéra Chrise Bangla. Zadní část je nyní uhlazenější, kdežto vpředu uvidíme velmi velké ledvinky na masce chladiče a také rozměrné světlomety. Opět se podařilo „jedničce“ rozdělit veřejnost na dva tábory – zaryté příznivce a zapřisáhlé odpůrce.
Kdo seděl v předchozí „jedničce,“ jistě si pamatuje nevzhledné plasty a málo prostoru. S oběma nedostatky se nyní BMW popasovalo. Najdeme tedy vkusně tvarovanou a z hodnotných materiálů vyrobenou palubní desku, která se v duchu tradice bavorské značky natáčí směrem k řidiči. Dále se o 8 cm prodloužila karoserie, cestující mají více místa pro nohy (prostor pro nohy vzadu byl v předchozí generaci opravdu tristní) a zvětšil se objem zavazadlového prostoru na 360 litrů.
V současnosti můžete dostat BMW 1 v pěti motorizacích. Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem. Slabší benzinové provedení 116i je poháněno přeplňovaným motorem o objemu 1,6 l a disponuje 100 kw. Druhý, silnější benzinový motor 118i má potom kilowattů 125 a je to pouze jinak vyladěná totožná „šestnáctistovka.“ Naftové agregáty jsou tři. Opět se jedná o různé výkonové varianty jediného motoru, a to moderního čtyřválcového common railu o objemu 1995 ccm. Základem je verze 116d s 85 kw, následuje 118d se 105 kw a vrcholem je potom provedení 120d, které je vyladěno na 135 kw. Tyto tři agregáty by se měly spotřebou dostat pod pět litrů na sto kilometrů. Tradicionisty jistě zamrzí absence řadového šestiválce – symbolu BMW. Ten se ovšem objeví až v některé sportovní verzi. Všechny motory můžete mít buď se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo s výtečným osmistupňovým automatem.
Základní provedení 116i vyjde na 630 000 Kč. Za takovéto peníze byste
pořídili dobře vybavený sedan střední třídy. Překvapení je o to
větší, že BMW je v základu oholené na kost a musíte připlácet i za
samozřejmosti.Zdroj: www.bmw.cz
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.