BMW 1 - kompaktní vůz z Mnichova
Sponzorované odkazy:
BMW 1 je nejmenším modelem mnichovské automobilky. Řadí se do třídy kompaktních vozů. Na českém trhu se tento svérázný automobil prodává od roku 2004 a nyní, tedy po sedmi letech, přichází na trh jeho druhá generace. Jaká je?
Zevnějšek podobný předchozí generaci
Zejména z profilu nezasvěcený divák novou generaci pravděpodobně nepozná. Zůstávají typické rysy – dlouhá kapota (má budit dojem, že ukrývá řadový šestiválec, i když tomu dnes již tak není), vzadu posazená krátký kabina, prolisy v bocích karoserie a velká kola. Zezadu, a hlavně zepředu již postřehneme výraznější ústup od designových experimentů dřívějšího šéfdesignéra Chrise Bangla. Zadní část je nyní uhlazenější, kdežto vpředu uvidíme velmi velké ledvinky na masce chladiče a také rozměrné světlomety. Opět se podařilo „jedničce“ rozdělit veřejnost na dva tábory – zaryté příznivce a zapřisáhlé odpůrce.
Velký pokrok v interiéru
Kdo seděl v předchozí „jedničce,“ jistě si pamatuje nevzhledné plasty a málo prostoru. S oběma nedostatky se nyní BMW popasovalo. Najdeme tedy vkusně tvarovanou a z hodnotných materiálů vyrobenou palubní desku, která se v duchu tradice bavorské značky natáčí směrem k řidiči. Dále se o 8 cm prodloužila karoserie, cestující mají více místa pro nohy (prostor pro nohy vzadu byl v předchozí generaci opravdu tristní) a zvětšil se objem zavazadlového prostoru na 360 litrů.
Zatím chybí šestiválec
V současnosti můžete dostat BMW 1 v pěti motorizacích. Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem. Slabší benzinové provedení 116i je poháněno přeplňovaným motorem o objemu 1,6 l a disponuje 100 kw. Druhý, silnější benzinový motor 118i má potom kilowattů 125 a je to pouze jinak vyladěná totožná „šestnáctistovka.“ Naftové agregáty jsou tři. Opět se jedná o různé výkonové varianty jediného motoru, a to moderního čtyřválcového common railu o objemu 1995 ccm. Základem je verze 116d s 85 kw, následuje 118d se 105 kw a vrcholem je potom provedení 120d, které je vyladěno na 135 kw. Tyto tři agregáty by se měly spotřebou dostat pod pět litrů na sto kilometrů. Tradicionisty jistě zamrzí absence řadového šestiválce – symbolu BMW. Ten se ovšem objeví až v některé sportovní verzi. Všechny motory můžete mít buď se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo s výtečným osmistupňovým automatem.
Téměř absurdní cena
Základní provedení 116i vyjde na 630 000 Kč. Za takovéto peníze byste pořídili dobře vybavený sedan střední třídy. Překvapení je o to větší, že BMW je v základu oholené na kost a musíte připlácet i za samozřejmosti. Zdroj: www.bmw.cz
Článek BMW 1 - kompaktní vůz z Mnichova byl publikován 15. září 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Marek Pouzar. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Ofuky oken a homologace
- VW Sharan - rodinný velikán
- VW Touareg - facelift SUV z Wolfsburgu
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu