Nová Toyota Mirai v konceptu

Tagy:  Toyota Mirai, Toyota, Mirai, vodík, palivové články, FCEV

Sponzorované odkazy:

Nová Toyota Mirai v konceptu

V roce 2014 překvapila Toyota celý svět uvedením vodíkového sedanu Mirai. Nyní je automobilka připravena posunout svoji technologii bezemisního elektromobilu na palivové články (FCEV) na novou úroveň a dokládá to svým koncepčním modelem Toyoty Mirai druhé generace, prezentovaným v roce 2019 na autosalonu v Tokiu.

Nová Mirai není zdaleka pouhým eko-automobilem, ale kouskem posouvajícím hranice vodíkového pohonu. Odhaluje nám totiž potenciál technologie palivových článků od Toyoty s dojezdem prodlouženým až o 30 %, s cool jízdními vlastnostmi a výbornou akcelerací. Je to docela svůdná vize Toyoty zaměřená na čistou mobilitu a budoucí vodíkovou společnost.

Příběh Toyoty Mirai

Aktuální Toyota Mirai nastavila celosvětové povědomí o tom, jak bychom mohli docílit vodíkového automobilového průmyslu. S počtem asi 10 tisíc vozů prodaných v celosvětovém měřítku jde o technicky propracovaný a současně praktický automobil s dojezdem cca 500 km, snadným tankováním paliva a emisemi ve formě čisté vodní páry.

Další krok

Koncept odhalený letos v Tokiu naznačuje budoucí směřování vodíkového pohonu, ať již jde o technologickou vyspělost, dynamické schopnosti a atraktivitu designu. Nová Toyota Mirai, jejíž uvedení na trh bude zpočátku v Japonsku a Severní Americe, a je naplánováno na rok 2020. Kousek je nejlepším důkazem toho, že technologie FCEV není překážkou k atraktivním jízdním vlastnostem a krásnému vzhledu.

Nejen hospodárnost

Toyota chce prodloužit dojezd Mirai o 30 % dalším zdokonalením sady palivových článků a zvětšením nádrží na vodík. Avšak ambice tvůrců zdaleka přesahují samotné číselné parametry. Cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít stále řídit. Tey automobil jenž vzbuzuje emoce, chlubí se atraktivním designem, dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři každého řidiče vyloudí radostný úsměv.

Design vozu

Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol umožnila vytvořit pětimístnou kabinu (namísto dosavadních čtyř míst), avšak nejviditelnějším dopadem jsou nízké křivky, elegantní proporce, štíhlá a napnutá karoserie nebo velká 20 palcová kola. Celkově docela nepřehlédnutelný vzhled.

Ukázkový vůz se navíc prezentuje v novém speciálním krásném modrém laku o několika vrstvách k dosažení mimořádného lesku a hloubky barev. Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou a pohodlnou atmosférou pro příjemné cestování. Jmenujme např. centrální displej o úhlopříčce 12,3 palců a přístrojový panel obklopující řidiče.

Jízdní vlastnosti

Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol řeší nejen zástavbu vyspělého pohonu nové Toyoty Mirai s vodíkovými palivovými články a poháněnou zadní nápravou, ale navíc přináší vyšší tuhost karoserie ve prospěch dobré agility a odezvy, stejně tak jako nižší těžiště pro příkladnou ovladatelnost. Za hladkým zrychlováním a příjemnými reakcemi Mirai z pohledu řidiče zase stojí modernizovaná sada palivových článků. Jízdní chování na trasách plných zatáček je hladké a čitelné, zatímco na dálnici vás vůz odmění mimořádným výkonem, stejně tak jako delším dojezdem.

Základní specifikace nové Toyoty Mirai

  • Celková délka 4975 mm
  • Celková šířka 1885 mm
  • Celková výška 1470 mm
  • Rozvor 2920 mm
  • Hnací řetězec: pohon zadních kol
  • Počet míst 5
  • Jízdní dosah zhruba o 30 % delší než současný model

Zdroj foto: Toyota

Článek Nová Toyota Mirai v konceptu byl publikován 17. prosince 2019 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...