Dření kol, ET a řešení problému

Sponzorované odkazy:

Dření kol, ET a řešení problému

Každá kola, i elektrony (litá kola) mají ET označení, jež udává jejich zális – tedy to, jak hodně je kolo zapuštěno dovnitř vozu. Tento údaj je určitě potřeba znát, když se rozhodnete k výměně kol, v ideálním případě je totiž nutné vybírat pouze modely se stejným, či nižším ET než měla ta sériová kola. Proč by bylo problematické vyšší ET?

Dření kolDření kol

Důvody jsou hned dva, vyšší ET znamená větší zapuštění kola, což značně snižuje stabilitu vozu v zatáčkách. Druhým důvodem je, že v takovém případě by mohly pneumatiky dřít o pružiny, které by tím mohly dosti trpět. Navíc dření kol není ani nikterak estetické a může způsobovat nepříjemné zvuky.

Jak bojovat s dřením kol (nejen) kvůli vysokému ET?

Naštěstí dření kol má jednoduché řešení – tím jsou praktické rozšiřovací podložky kol, jež se montují mezi kolo a jeho náboj. Co umí? Díky svému mechanismu dokáží vysouvat kolo ven v případě potřeby a tím snižovat jeho ET. Není tedy šance, že by kolo nadále dřelo o pružinu, navíc se zvyšujícím se rozchodem kol stoupá i stabilita vozidla. Jednoduše řečeno, rozšiřovací podložky tu jsou od toho, aby optimalizovaly ET vozu a tím zlepšovaly jeho jízdní a užitné vlastnosti.

Podle čeho si vybrat rozšiřovací podložku kol? Základními parametry jsou rozteč kol a počet šroubů. Volit můžete i různé šíře podložek, pozor však na to, abyste jim vždy přizpůsobili délku šroubů. Pro maximální pohodlí a rychlost jsme si pro vás připravili možnost výběru podložek dle modelu automobilu.

Článek Dření kol, ET a řešení problému byl publikován 23. června 2021 v 00.00 v rubrice Pneumatiky. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...