Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Hyundai ix35 - nový korejský crossover
Sponzorované odkazy:
Hyundai v březnu začal prodávat svůj nejnovější crossover ix35, který nahradil dosluhující model Tuscon. Nový ix35 je takový mix hatchbacku a SUV, proto se ve spojitosti s ním mluví o crossoveru. Konkuruje například Škodě Yeti, Nissanu Qashqai, Fordu Kuga a Volkswagenu Tiguan, ale má ambice sebrat zákazníky, kteří preferují segment C. Jedná se například o Volkswagen Golf, Ford Focus a Opel Astra. Konkurenční automobilky jistě nespí, protože zájem o ix35 je enormní a právě na úkor zmiňovaných modelů. Za první měsíc prodejů bylo evidováno přes 33 000 objednávek což je celých 70 % z plánovaného prodeje tohoto vozu za celý rok 2010.
Exteriér má zajímavý design, kterému vpředu vévodí šestiúhelníková maska chladiče a světlomety, jejichž boční hrana zasahuje do poloviny přední kapoty a koresponduje tak s kombinovaným prolisem, který končí až u zadních svítilen. Celkový efekt dotváří integrované LED blikače nebo elegantní vícepaprsková kola.
Interiér je zpracován velmi kvalitně a dává definitivně zapomenout na staré časy korejských vozů, u kterých bylo zpracování interiéru a použité materiály na úrovní dnešních čínských automobilových značek. Ergonomie se posunula blíže evropským zvyklostem. Podsvícení budíků, rádia a panelu klimatizace je provedeno standardně v modré barvě. Někomu podsvícení vyhovuje, ale pro jiného může být barva a jas rušivá.
Vysokou úroveň bezpečnosti nového Hyundai ix35 dobře ilustruje počet airbagů. Dva čelní, dva boční a dva okenní airbagy spolehlivě ochrání řidiče i všechny jeho spolujezdce. Zesílená struktura podélných nosníků, které se směrem dozadu zvětšují, a nová konstrukce sloupků B, plnící funkci vnitřního bezpečnostního rámu, účinně chrání všechny cestující i v případech, že byste se ocitli hlavou vzhůru. Také v zadní části vozu najdeme zesílené nosníky a pro vyšší bezpečnost je hrdlo palivové nádrže přemístěno více dopředu. V případě, že se za vámi objeví nepozorný řidič, aktivní opěrky se automaticky vysunou a minimalizují tak zranění krku a hlavy.
Pro Hyundai je připravena trojice čtyřválcových motorů. Dva zážehové, konkrétně 1,6 GDI (přímé vstřikování) a 2,0i DOHC D-CVVT VIS (vícebodové vstřikování) a jeden vznětový 2,0 CRDi VGT (Common Rail). Motory jsou dodávány v kombinaci s pohonem 4×2 a 4×4. Přenos točivého momentu na kola je realizován pomocí manuální a automatické převodovky. Ceny začínají na 409 900 Kč s DPH u motoru 1,6 GDI a končí na 759 900 Kč s DPH u motoru 2.0 CRDi VGT.
Motor |
1,6 GDI
|
2,0i DOHC D-CVVT VIS
|
|||
Zdvihový objem [cm3] |
1591
|
1998
|
|||
Převodovka |
6M
|
5M
|
5M
|
5M
|
6A
|
Druh pohonu |
4×2
|
4×4
|
4×2
|
4×4
|
4×4
|
Kompresní poměr |
11:1
|
10,5:1
|
|||
Výkon [kW/min-1] |
103 / 6400
|
120 / 6200
|
|||
Točivý moment [Nm/min-1] |
170 / 4200
|
194 / 4600
|
|||
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
x
|
10,7
|
10,4
|
10,7
|
11,2
|
Max. rychlost [km/h] |
x
|
182
|
184
|
182
|
180
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,7
|
7,6
|
7,5
|
7,6
|
8,2
|
Vznětové motory |
2,0 CRDi VGT
|
|||
Zdvihový objem [cm3] |
1995
|
|||
Převodovka |
6M
|
6A
|
6M
|
6M
|
Druh pohonu |
4×4
|
4×4
|
4×2
|
4×4
|
Kompresní poměr |
16:1
|
16,5:1
|
||
Výkon [kW/min-1] |
135 / 4000
|
100 / 4000
|
||
Točivý moment [Nm/min-1] |
383 / 1800–2500
|
392 / 1800–2500
|
320 / 1800–2500
|
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
10
|
9,8
|
10,8
|
11,3
|
Max. rychlost [km/h] |
194
|
195
|
182
|
181
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6
|
7,1
|
5,5
|
5,7
|
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.