Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Jaguar XK - britská aristokracie ve sportovním balení
Sponzorované odkazy:
Jaguar XK je velké gran turismo pocházející z anglického Coventry. Na trhu je od roku 2006 a pro modelový rok přijíždí s faceliftem zejména přední části vozu.
Karoserie vozu má upomínat legendární Jaguar E-type z 60. let. Proto můžeme obdivovat velmi dlouhou, protáhlou a zároveň štíhlou, zvláštním způsobem dynamickou karoserii. Ta zepředu připomíná pohled kočkovité šelmy. Vůz je dlouhý 4 794 mm, široký 2028 mm a vysoký pouhých 1322 mm. Hmotnost vozu činí zhruba 1,8 tuny. Tento Jaguar lze mít ve dvou karosářských variantách – tradiční kabriolet se skládací plátěnou střechou a kupé. Tradicionisté jistě budou při pohledu do vzorníku barev laku karoserie preferovat britskou „racing green“ čili tmavý odstín zelené, který je typický právě pro jaguary.
Do vozu se vstupuje neuvěřitelně těžkými a dlouhými dveřmi. Sedí se velmi nízko, ovšem ve velkých a nesmírně pohodlných sedadlech, kterým chybí více opory při rychlé jízdě. V interiéru najdeme samé vybrané materiály a špičkové zpracování detailů. Někoho může překvapit absence řadicí páky – na jejím obvyklém místě najdeme pouze otočný ovladač režimů samočinné šestistupňové převodovky. Pokud přece jen chcete řadit sami, poslouží vám kolébkové přepínače na volantu. Posaz ve voze navodí skutečné aristokratické pocity – sedíte v mohutných kožených sedadlech, obklopuje vás kořenové dřevo a leštěný hliník, hledíte na předlouhou kapotu a pod ní bublá velký osmiválec.
Základní pohonnou jednotkou je atmosferická verze motoru 5.0 V8, která disponuje výkonem 283 kw/385 k a stokilometrové rychlosti dosáhne za 5,5 s. Další v pořadí je pětilitrový osmiválec dopovaný kompresorem. Ten má 375 kw/510 k a zrychlení 0 – 100 km/h mu trvá 4,8 s. Tyto dva motory mají rychlost omezenou na 250 km/h. Vrcholem nabídky je potom tentýž motor vyladěný na výkon 404 kw/550 k, na stovce je o 0,4 s rychleji a omezovač rychlosti sepne až při rovných 300 km/h. Všechny motory doprovází vzrušující bublání, které ve vyšších otáčkách střídá tlumený baryton.
Asi by od takového vozu nikdo nečekal výkony supersportu. Na skutečné sportování na okruhu je příliš velký a těžký. Jeho podvozek je také naladěn na komfortní notu. Úžasně tlumí nerovnosti, výmoly či pražskou dlažbu projíždí jaksi mimochodem. Tato houpavost je trošku na obtíž ve vysokých rychlostech, ovšem široké pneumatiky a celková stabilita vozu zajistí jeho bezpečné chování. Doménou vozu jsou tedy dlouhé cesty okořeněné ohromnou dávkou stylu a výkonové rezervy.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.