Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Mini Clubman - stylové retro z Britských ostrovů
Sponzorované odkazy:
Mini Clubman je stylové anglické kombi vycházející z klasického Mini Cooperu. Slovo kombi je třeba brát s mírnou rezervou – vůz opravdu není žádný stěhovák. Je to nesmírně stylový módní doplněk do města, případně na sportovní svezení mimo něj.
Zdroj: www.mini.com
Pokud si Mini Clubman obejdete, zjistíte, že zadní dveře najdete pouze na pravé straně a ještě ke všemu se otevírají proti směru jízdy – vytvoří tak při současném otevření s těmi předními ohromný nástupní otvor. Absence dveří na levé straně potom zvyšuje tuhost karoserie. Jak stylové a praktické! Další překvapení vás čeká při pohledu zezadu. Najdete zde totiž dvoukřídlé dveře otevírané do stran. Mezi osobními vozy je najdete pouze u Dacie Logan MCV. Koncepcí dveří se tedy podařilo vzdát hold původnímu clubmanu více než důstojně.
V poměrně stísněném interiéru sedíte v malých sedadlech – ovšem se skvělým bočním vedením. Některým řidičům mohou vadit zvláštní oválné pedály z hliníku, ze kterých občas kloužou nohy. Řadicí páka šestistupňové převodovky je příjemně krátká a řazení velmi přesné. Totéž lze tvrdit i o řízení, které ovládáte přes zdařilý malý volant. Pod ním se nachází pouze otáčkoměr s několika kontrolkami. Rychloměr totiž najdete uprostřed palubní desky. Je doslova obrovský, leč špatně čitelný. Ve vyšších verzích v jeho středu najdete displej navigace. Palubní elektroniku ovládáte přes zvláštní přepínače, které nalezly inspirace v kokpitu letadla. Nejsou sice moc praktické, ale efektní jsou stoprocentně. Proti krátkému Mini se zvýšil prostor pro nohy zadních cestujících o 8 cm, lze tedy i vzadu cestovat, ovšem stále raději na kratší vzdálenosti. Zavazadlový prostor má objem 260 litrů.
Mini je naladěné na sportovní notu a totéž platí i o clubmanu. Ovšem odpružení je téměř nesmyslně tvrdé a na českých silnicích se míjí účinkem. Místo dokonalého motokárového vedení stopy vůz poskakuje přes výmoly a je zbytečně neklidný. Na kvalitní silnici si ovšem připadáte jak v motokáře, řízení a řazení fungují precizně, všechny motoru vozu udělují skvělou dynamiku, ty benzinové potom přidají krásný sportovní zvuk.
Základní pohonnou jednotkou pro clubmana je atmosferický motor o objemu
1,6 litru a výkonu 88 kw. Ten jej rozhýbe na 100 km/h za 9,8 s a dosáhne
201 km/h. Jeho základní cena činí tučných 584 000 kč. O 130 tisíc
korun je dražší přeplňovaná verze tohoto motoru se 126 kw. Tento motor
dělá z vozu skutečného sportovce. Pro spořivé řidiče nebo vyznavače
pružnosti v nízkých otáčkách je připravena naftová
„šestnáctistovka“ s 80 kw. Jízdními výkony sice nestačí svým
benzinovým kolegům, jezdí ovšem za pouhé 4 litry na 100 km.
Zdroj: www.mini.com
Sponzorované odkazy:
Budete potřebovat pneumatiky? Nespoléhejte pouze na oficiální testy pneumatik z laboratoří. Na našem webu máme tisíce recenzí od skutečných řidičů, které vám pomohou se lépe rozhodnout.
Vyzkoušejte náš bazar ojetých automobilů za skvělé ceny.
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Sjednejte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.