Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Mini Clubman - stylové retro z Britských ostrovů
Sponzorované odkazy:
Mini Clubman je stylové anglické kombi vycházející z klasického Mini Cooperu. Slovo kombi je třeba brát s mírnou rezervou – vůz opravdu není žádný stěhovák. Je to nesmírně stylový módní doplněk do města, případně na sportovní svezení mimo něj.
Pokud si Mini Clubman obejdete, zjistíte, že zadní dveře najdete pouze na pravé straně a ještě ke všemu se otevírají proti směru jízdy – vytvoří tak při současném otevření s těmi předními ohromný nástupní otvor. Absence dveří na levé straně potom zvyšuje tuhost karoserie. Jak stylové a praktické! Další překvapení vás čeká při pohledu zezadu. Najdete zde totiž dvoukřídlé dveře otevírané do stran. Mezi osobními vozy je najdete pouze u Dacie Logan MCV. Koncepcí dveří se tedy podařilo vzdát hold původnímu clubmanu více než důstojně.
V poměrně stísněném interiéru sedíte v malých sedadlech – ovšem se skvělým bočním vedením. Některým řidičům mohou vadit zvláštní oválné pedály z hliníku, ze kterých občas kloužou nohy. Řadicí páka šestistupňové převodovky je příjemně krátká a řazení velmi přesné. Totéž lze tvrdit i o řízení, které ovládáte přes zdařilý malý volant. Pod ním se nachází pouze otáčkoměr s několika kontrolkami. Rychloměr totiž najdete uprostřed palubní desky. Je doslova obrovský, leč špatně čitelný. Ve vyšších verzích v jeho středu najdete displej navigace. Palubní elektroniku ovládáte přes zvláštní přepínače, které nalezly inspirace v kokpitu letadla. Nejsou sice moc praktické, ale efektní jsou stoprocentně. Proti krátkému Mini se zvýšil prostor pro nohy zadních cestujících o 8 cm, lze tedy i vzadu cestovat, ovšem stále raději na kratší vzdálenosti. Zavazadlový prostor má objem 260 litrů.
Mini je naladěné na sportovní notu a totéž platí i o clubmanu. Ovšem odpružení je téměř nesmyslně tvrdé a na českých silnicích se míjí účinkem. Místo dokonalého motokárového vedení stopy vůz poskakuje přes výmoly a je zbytečně neklidný. Na kvalitní silnici si ovšem připadáte jak v motokáře, řízení a řazení fungují precizně, všechny motoru vozu udělují skvělou dynamiku, ty benzinové potom přidají krásný sportovní zvuk.
Základní pohonnou jednotkou pro clubmana je atmosferický motor o objemu
1,6 litru a výkonu 88 kw. Ten jej rozhýbe na 100 km/h za 9,8 s a dosáhne
201 km/h. Jeho základní cena činí tučných 584 000 kč. O 130 tisíc
korun je dražší přeplňovaná verze tohoto motoru se 126 kw. Tento motor
dělá z vozu skutečného sportovce. Pro spořivé řidiče nebo vyznavače
pružnosti v nízkých otáčkách je připravena naftová
„šestnáctistovka“ s 80 kw. Jízdními výkony sice nestačí svým
benzinovým kolegům, jezdí ovšem za pouhé 4 litry na 100 km.Zdroj: www.mini.com
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.