Nissan LEAF: Úspěšný elektromobil má novou tvář

Tagy:  Nissan, LEAF, elektromobil, ekologie, novinka, nabíjení

Sponzorované odkazy:

Nissan LEAF: Úspěšný elektromobil má novou tvář

Jeden z nejúspěšnějších elektromobilů Nissan LEAF se prodává celkem dobře, překonal hranici 10 000 prodaných vozů v Evropě. Tato hranice byla pokořena v pravou chvíli, na trh se totiž právě dostává nová generace vozu a ta se dá zakoupit i v ČR. Na co se tedy můžeme těšit?

Vůz s nulovými emisemi má pověst nejprodávanějšího elektromobilu a v Evropě je k dostání již od března roku 2011. K pokoření hranice 10 000 vozů významně přispěl červen, kdy se prodalo v Evropě více než tisíc těchto aut. Nový Nissan LEAF se od první generace liší ve více než sto ohledech. Motoristi ocení delší dojezd, rychlejší dobíjení, nižší cenu i lepší jízdní vlastnosti. Vůz nyní dojede podle evropského certifikačního cyklu NEDC až do vzdálenosti 199 km, zasloužily se o to výrazné úpravy hnací soupravy. Inovacemi prošla konstrukce motoru i nabíječky, stejně jako podvozek.

Nový LEAF: Lehčí a efektivnější

Snížila se hmotnost – vozy s vyšší výbavou jsou lehčí zhruba o 30 kg a v základní verzi vůz shodil 50 kg. Průměrně klesla hmotnost o 32 kg. Interiér je prostornější a zavazadlový prostor lépe řešený, nabíječka s měničem se přesunuly do motorového prostoru a jsou součástí motoru. V kufru je díky tomu o 40 litrů více místa a plusem je i rovnější ložná plocha po sklopení zadních sedadel. Volitelnou součástí výbavy je i palubní rychlonabíječka (6,6 kW). „Vyšli jsme z přání svých zákazníků a udělali jsme maximum pro to, aby nová, v Evropě vyráběná verze našeho úspěšného elektromobilu po všech stránkách vyhovovala jejich potřebám,“ říká Paul Willcox, senior viceprezident pro prodej a marketing společnosti Nissan Europe.

Motor má i nadále výkon 80 kW, ale je úspornější než dříve. Například má o 5 % nižší setrvačnost a tedy vyšší účinnost. Také baterie je stále kompaktní Li-Ion o osmačtyřiceti článcích, upevněná kvůli nízkému těžišti pod vozem, při nárazu jí bude chránit robustní ocelové pouzdro. Maximální rychlost je 144 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 11,5 vteřin. Pro auto do města skvělé parametry. Po úpravách brzd se zlepšila účinnost rekuperace. A navíc přibyl jízdní režim „B“ převodovky, který nadále zvyšuje míru rekuperace. Účinnost systému topení a větrání pak zvyšuje nově přidané tepelné čerpadlo. V konečném efektu to vede k vyššímu dojezdu.

Elektromobil lze nabíjet na veřejných stanicích, ale klidně i doma ze zásuvky. Foto: newsroom.nissan-europe.comElektromobil lze nabíjet na veřejných stanicích, ale klidně i doma ze zásuvky. Foto: newsroom.nissan-europe.com

Změn doznal i design, který by měl vyjadřovat „eleganci a ladnost“. Přední části vozu i nyní dominují úzké, téměř vertikálně posazené světlomety, u vyšších variant v provedení LED. Mimo jiné pomáhají směrovat proudící vzduch mimo postranní zrcátka. Změny samozřejmě proběhly i v kabině vozu. Mezi ty nejvýraznější patří úprava sedadel. Ta přední nyní poskytují lepší oporu, jsou výškově nastavitelná a díky novému tvaru mají cestující vzadu více místa pro nohy. Ve vyšších verzích lze najít také čalounění z nového biomateriálu z cukrové třtiny, který nahradil částečný podíl recyklovaných platových lahví v potazích první generace.

Nissan Carwings? Nezabloudíte!

Zdokonalen byl i navigační systém Nissan Carwings, který je ve vyšších stupních výbavy a nyní obsahuje spoustu nových funkcí, jako třeba širší možnosti spolupráce se smartphonem nebo zobrazování nejbližších dobíjecích stanic v reálném čase. Novinkou je i výpočet ekonomické trasy, na které vůz spotřebuje nejméně energie. Díky technologii Google Send-To-Car lze trasu naplánovat na počítači nebo tabletu a pak ji odeslat do vozu.

„Budíky“ na přístrojové desce působí trochu futuristicky. Foto: newsroom.nissan-europe.com„Budíky“ na přístrojové desce působí trochu futuristicky. Foto: newsroom.nissan-europe.com

Již v první generaci bylo oblíbené automatické nastavení požadované teploty ve voze ještě před nasednutím do auta – ohřívání či ochlazování vzduchu probíhá v době, kdy je vůz připojen do zásuvky a tak není vybíjena baterie.

Vůz je také bezpečný, má přední boční a postranní airbagy, nechybí systémy ABS, EBD, ESP a funkční asistent nouzového brzdění. Nissan LEAF má pět hvězdiček v hodnocení EuroNCAP, které získal jako první elektrický vůz. Vůz se nabízí v sedmi barvách – metalické stříbrné, perleťově bílé a metalické perleťově modré i v pastelově bílé, šedé a metalické perleťově červené.

Nissan LEAF je nyní k dispozici ve třech stupních výbavy. Základní verzí je již tradičně Visia, bohatší výbavu má Acenta a nejluxusnější je Tekna. A co je nejlepší – základní cena verze Visia je nižší než cena původní generace vozů LEAF.

Elektromobily jsou stále oblíbenější. Vypadají celkem obyčejně, akorát jim chybí výfuk… Foto: newsroom.nissan-europe.comElektromobily jsou stále oblíbenější. Vypadají celkem obyčejně, akorát jim chybí výfuk… Foto: newsroom.nissan-europe.com

Článek Nissan LEAF: Úspěšný elektromobil má novou tvář byl publikován 16. srpna 2013 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...