Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Nissan Juke - stvořen do města?
Sponzorované odkazy:
Nissan Juke je novinkou mezi malými kompaktními SUV, neboli crossovery. Automobilka vsadila na velmi netradiční design, který připomíná kupé a SUV dohromady. S délkou 4135 mm se řadí pod své větší brášky Qashqai a Murano. Snižující se linie střechy a zadního skla dává tušit, že se nejedná o vůz pro vyšší posádku na zadních sedadlech a také, že s ním nepřepravíte mnoho nákladu. Do zavazadelníku o objemu 251 litrů se toho opravdu moc nevejde. Na druhou stranu, jedná se o auto, které je (podle automobilky) stvořeno do města, takže na nákupy to stačí.
Všechny motory jsou řadové čtyřválce s šestnácti ventily. Výjimku tvoří vznětový motor 1,5 turbodiesel se vstřikováním Common rail, který je osmiventilový. Nepřeplňovaný zážehový motor 1,6 obsahuje systém vícebodového vstřikování, u přeplňované jednotky se jedná o systém vysokotlakého vstřikování.
Motor |
1,6 l
|
1,6 litre turbo-petrol
|
1,5 turbodiesel
|
|
Pohon |
4×2
|
4×2
|
4×4
|
4×2
|
Převodovka |
5M (CVT)
|
6M
|
CVT-M6
|
6M
|
Zdvihový objem [cm3] |
1598
|
1618
|
1461
|
|
Výkon [kW/min-1] |
86 / 6000
|
140 / 5600
|
81 / 4000
|
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
158 / 4000
|
240 / 2000–5200
|
240 / 1750
|
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
11,0 (11,5)
|
8
|
8,4
|
11,2
|
Max. rychlost [km/h] |
178 (170)
|
215
|
200
|
175
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,3 (6,3)
|
6,9
|
7,6
|
5,1
|
Na první pohled je auto velmi robustní. Dopomáhá tomu vysoký přední nárazník s velkými světlomety a také vysoko vyhlížející linie pasu se širokými a svalnatými blatníky. Interiér je ergonomicky přátelský, a proto je vše po ruce. Pokud zvolíte nejvyšší stupeň výbavy Tekna interiéru může dominovat pětipalcový dotykový displej umístěný ve středovém panelu. Další stupně výbavy jsou Acenta a nejnižší Visia, která obsahuje například šestici airbagů, ABS, ESP, EBD (systém elektronického rozdělení brzdných sil), brzdový asistent, předepínač bezpečnostních pásů, šestnáctipalcová ocelová kola, dálkové centrální zamykání dveří nebo elektrické ovládání předních a zadních oken. V základu nedostanete ani rádio s CD přehrávačem, ani klimatizaci a to se bavíme o základní částce 369 000 Kč za nejslabší benzinový motor. Při zvolení nejvyšší výbavy a vznětového agregátu se dostaneme na cenu 503 000 Kč. Je zde jasně vidět, že případný zákazník zde bude platit hlavně za extravaganci a neokoukanost, což je, nejen v našich končinách, častý případ.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.