Nacházíte se: Úvodní stránka > Informace > Na co si dát pozor při koupi ojetého auta? II.
Sponzorované odkazy:
Koroze je velký strašák pro většinu
automobilů, které byly vyrobeny do poloviny 90. let. Začíná se nejdříve
objevovat na okrajích zadních blatníků, ve spodní části dveří nebo
u otvoru pro dolévání paliva. Podvozek, i když jej nevidíme, na tom
může být ještě hůř. Zasaženy jsou všechny spoje, prahy a dokonce
i prostor pod rezervou v zavazadlovém prostoru vozidla.
Jestliže je naopak automobil zespodu opatřen antikorodujícím nástřikem, jenž je nejlepším řešením proti korozi svarů a dutin, může to být buď z důvodu, že původní majitel chtěl zakrýt stopy předcházející koroze nebo že se o své vozidlo dobře stará. Druhá možnost by byla samozřejmě lepší, ale co můžete vědět. Proto zkontrolujte tvrdost podvozku například šroubovákem. Podlaha se nesmí rozpadat a už vůbec nesmí být měkká.
Také u této části ojetého automobilu dbejte zvýšené pozornosti. Po nastartování zkuste poslouchat zvuk, jaký výfuk vytváří. Jestliže na něm objevíte jakoukoliv trhlinu, to pro vás bude znamenat jeho výměnu. Jsou druhy aut, kde za celý díl zaplatíte asi 2000 Kč, ale u některých se cena liší až čtyřnásobně.
Když bude výfuk hlučný a nenajdete na něm žádnou prasklinu, může se jednat také o uvolněné těsnění mezi díly potrubí, tato oprava vás na druhou stranu přijde na pár stovek. V každém případě je hlučný výfuk strašlivým problémem, který může skrývat mnohá další fakta, která jednoduše přes hluk neuslyšíte. Mluvíme zde o vrzajícím stabilizátoru anebo o hučících ložiscích v kolech.
Ještě horším případem je prskající výfuk, což může znamenat prasknuté výfukové svody. Tato oprava je velice drahá už proto, že tento svod jde opravdu těžko zpátky navařit.
Z motorového ústrojí nesmí v žádném případě téct olej. Často se může stát, že je špatné těsnění vany pro olej. To není až tak hrozné, ale jestliže je motor celý od oleje, je těžké zjistit, odkud uniká. Některé závady mohou být o hodně nákladnější a ještě vám poškodí další prvky motoru – například olej unikající z automatické převodovky způsobuje pálení.
Po nastartování by motor neměl po delší době cvakat, v opačném případě se podívejte, odkud zvuk vychází. Je nebezpečné jezdit s motorem, jenž vydává nějaké zvuky, protože může dojít k rychlému opotřebení váčkové hřídele. Zvuk vycházející ze spodní části motoru představuje zničená ložiska pro klikovou hřídel. Taková oprava je opravdu hodně drahá a není vždy stoprocentní.
Když si uchytíte auto do zvedáku, ve spodní části zkontrolujte tlumiče pérování a kvalitu brzdového potrubí. Dále kontrolujte klouby poloosy a posilovače řízení.
Když vám prodávající vůz předvede a vy na něm najdete nějaký neduh, snaží se vás přesvědčit, že to je jen to nebo ono, ale skutečnost může být jiná, proto dávejte pozor, co kupujete a předem se o tom sami na vlastní oči přesvědčte.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.