Na co si dát pozor při koupi ojetého auta? II.

Tagy:  Na co si dát pozor při koupi ojetého auta, koupě ojetého auta, koupě ojetého automobilu, koupě ojetého vozidla, koupě ojetého vozu

Sponzorované odkazy:

Na co si dát pozor při koupi ojetého auta? II.

Koroze

Koroze Koroze je velký strašák pro většinu automobilů, které byly vyrobeny do poloviny 90. let. Začíná se nejdříve objevovat na okrajích zadních blatníků, ve spodní části dveří nebo u otvoru pro dolévání paliva. Podvozek, i když jej nevidíme, na tom může být ještě hůř. Zasaženy jsou všechny spoje, prahy a dokonce i prostor pod rezervou v zavazadlovém prostoru vozidla.

Jestliže je naopak automobil zespodu opatřen antikorodujícím nástřikem, jenž je nejlepším řešením proti korozi svarů a dutin, může to být buď z důvodu, že původní majitel chtěl zakrýt stopy předcházející koroze nebo že se o své vozidlo dobře stará. Druhá možnost by byla samozřejmě lepší, ale co můžete vědět. Proto zkontrolujte tvrdost podvozku například šroubovákem. Podlaha se nesmí rozpadat a už vůbec nesmí být měkká.

Výfukové potrubí

Také u této části ojetého automobilu dbejte zvýšené pozornosti. Po nastartování zkuste poslouchat zvuk, jaký výfuk vytváří. Jestliže na něm objevíte jakoukoliv trhlinu, to pro vás bude znamenat jeho výměnu. Jsou druhy aut, kde za celý díl zaplatíte asi 2000 Kč, ale u některých se cena liší až čtyřnásobně.

Když bude výfuk hlučný a nenajdete na něm žádnou prasklinu, může se jednat také o uvolněné těsnění mezi díly potrubí, tato oprava vás na druhou stranu přijde na pár stovek. V každém případě je hlučný výfuk strašlivým problémem, který může skrývat mnohá další fakta, která jednoduše přes hluk neuslyšíte. Mluvíme zde o vrzajícím stabilizátoru anebo o hučících ložiscích v kolech.

Ještě horším případem je prskající výfuk, což může znamenat prasknuté výfukové svody. Tato oprava je velice drahá už proto, že tento svod jde opravdu těžko zpátky navařit.

Motor

Z motorového ústrojí nesmí v žádném případě téct olej. Často se může stát, že je špatné těsnění vany pro olej. To není až tak hrozné, ale jestliže je motor celý od oleje, je těžké zjistit, odkud uniká. Některé závady mohou být o hodně nákladnější a ještě vám poškodí další prvky motoru – například olej unikající z automatické převodovky způsobuje pálení.

MotorMotor

Po nastartování by motor neměl po delší době cvakat, v opačném případě se podívejte, odkud zvuk vychází. Je nebezpečné jezdit s motorem, jenž vydává nějaké zvuky, protože může dojít k rychlému opotřebení váčkové hřídele. Zvuk vycházející ze spodní části motoru představuje zničená ložiska pro klikovou hřídel. Taková oprava je opravdu hodně drahá a není vždy stoprocentní.

Podvozek

Když si uchytíte auto do zvedáku, ve spodní části zkontrolujte tlumiče pérování a kvalitu brzdového potrubí. Dále kontrolujte klouby poloosy a posilovače řízení.

Když vám prodávající vůz předvede a vy na něm najdete nějaký neduh, snaží se vás přesvědčit, že to je jen to nebo ono, ale skutečnost může být jiná, proto dávejte pozor, co kupujete a předem se o tom sami na vlastní oči přesvědčte.

Článek Na co si dát pozor při koupi ojetého auta? II. byl publikován 4. července 2009 v 07.36 v rubrice Informace. Autorem článku je Olga. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...